Op Twitter:

zondag 10 februari 2013

Verwarmende gemberthee

Over drankjes gesproken. De sapcentrifuge is sinds een paar dagen weer in gebruik en de fruitschaal raakt al aardig leeg. Mijn favoriete sap bestaat op dit moment uit versgeperste appel, citroen of sinaasappel en een stukje gember. Dat laatste geeft echt pit aan het lekker schuimige drankje.

Gember schijnt trouwens veel goeds te bieden (Filmpje!). Op het moment van schrijven zit ik aan een smakelijk en geurig kopje gemberthee. Hoe je dat maakt, zie je hieronder. Zelf kook ik een kaneelstokje mee en voeg ik naast of in plaats van de honing nog wat citroensap toe. Van de kaneel krijgt de thee een mooie rode kleur en het stokje is daarna nog een keer te gebruiken. Ik zeg: warmte! En wèg met de winterblues.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten