Op Twitter:

zaterdag 24 augustus 2013

Wasmiddel

Op een onverwacht moment stopte mijn wasmachine ermee. Een paar dagen voordat het gebeurde, had ik toevallig uitgesproken dat die 27 jaar oude Erres het nog steeds zo goed deed. Ik moet bekennen dat ik na die uitspraak wel een paar keer heb gedacht: niet stuk gaan, hè, fijn Erresje.
Nooit doen natuurlijk. Hij bleek niet meer te maken. Dus kwam er - met tegenzin - een mooie, handige, energiezuinige nieuwe. Na mijn keuze in de winkel, zocht ik het nieuwe apparaat op internet op, speurend naar ervaringen van andere gebruikers.

Daar zag ik dat er net deze week een actie was: voor bijna een jaar gratis wasmiddel bij deze specifieke machine. De aardige verkoper had er met geen woord over gerept. Wie ben ik om daar iets van te denken. De bezorger wist van niks, maar belde er even achteraan. Ik kon het goedje 'ter waarde van € 79,99' vandaag in de winkel ophalen. Ja, èn? zult u zeggen. Nou, twee keer ergens om vragen is niet mijn hobby. Maar ik werd met open armen ontvangen. Een andere verkoper wist uit het hoofd mijn naam en adres en de doos stond al klaar. Met mijn fiets als pakezel keerde ik huiswaarts. Een paar flessen voor Erik, een paar voor schoonmoeder Hanneke. Een paar voor mezelf.

En de wasmachine? Als een zonnetje. Zuinig, stil en vol nieuwe mogelijkheden. Ik ben helemaal om. Dank, oude Erres, voor 27 jaar trouwe dienst. En grote dank ook voor het stukgaan.

Vooruit kunnen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten