Op Twitter:

maandag 16 mei 2011

In herhaling: De Kubus

Hee, wat leuk. Ik krijg vandaag een verzoekje voor het 'Geheim van de Kubus'. Op mijn oude blog schreef ik al eens over de iPhone-app CubeGame en het boek De Kubus. Hieronder nog een keer het vervolgstukje over hoe u zonder app of boek het verrassende inzichtspel kunt spelen:

'De Kubus is een spel van de verbeelding - en meer dan dat. In de zomer van 1991 was De Kubus opeens een ware rage in de koffiehuizen van Oost-Europa. Waar hij vandaan kwam? Joost mag het weten.
Volgens sommigen is De Kubus een oud soefi-raadsel, dat soms eeuwenlang onderduikt en dan opeens weer de kop opsteekt op die plek waar behoefte is aan zelfkennis. Nu is het bij ons.
'
Uit: De Kubus - Bewaar het geheim, Annie Gottlieb en Slobodan D. Pesic.

Nieuwsgierig geworden naar De Kubus, maar geen iPhone/iPod/iPad om de app CubeGame op te installeren?
Stuur een e-mail naar karinweblog at gmail.com met de tekst 'Kubus' in het onderwerpveld.

Wat kunt u verwachten? Een landschap. Vijf items om in dat landschap te plaatsen. Vragen. En het uiteindelijke 'Geheim', dat uitgebreid in het Engels naar u toe komt. Ik maak geen gebruik van het boek De Kubus, maar van de Engelstalige app CubeGame. Vertalen doe ik alleen bij hoge uitzondering. 'Het spel' zelf kunt u wel in het Nederlands lezen en gebruiken (u ontvangt maximaal twee e-mails). Bent u klaar voor een stukje zelfkennis?

CubeGame

Geen opmerkingen:

Een reactie posten