Op Twitter:

zaterdag 5 mei 2012

Qigong (deel 1)

Als er íets is wat ik graag eerder ontdekt zou willen hebben, is het Qigong. Of Qi Gong. Wat is dàt een fijne manier van bewegen, ademen en ontspannen. Hoewel yoga me ook altijd heeft aangesproken, ben ik eigenlijk niet zo dol op oefeningen die je liggend op een mat moet uitvoeren.

Bij Qigong blijf je lekker staan, heb je niks nodig en na twee of drie keer oplettend oefenen, kun je de bewegingen bijna gedachteloos meedoen. Voor mij is het verrassend genoeg geen opgave om iedere dag even aan Qigong te doen en in de afgelopen weken heb ik na schifting een leuke verzameling video's bij elkaar gesprokkeld. Uit mijn persoonlijke top vijf:


2 opmerkingen:

  1. deze oefeningen doen we ook wel met yoga. Heerlijk om te ervaren

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, hè! Wat leuk dat jij er ook bekend mee bent, Marion. De yoga bevalt ook nog steeds dus?

    BeantwoordenVerwijderen