Op Twitter:

vrijdag 4 november 2011

Hoopvol nieuws

Uit onderzoek in Noorwegen blijkt dat ME mogelijk te genezen is met een medicijn tegen kanker. Er zijn sterke aanwijzingen dat ME een auto-immuunziekte is, zó sterk zelfs, dat het Noors ministerie van Volksgezondheid afgelopen week excuses heeft aangeboden voor de behandeling van ME-patiënten tot nu toe. Zeg, minister Schippers, mag ik overvaren?

In Nederland en België staan ME-patiënten al jaren in de kou. Niet serieus genomen, in een hoek geduwd, met een 'tussen-de-oren'-etiket beplakt, als lui bestempeld, op Cognitieve Gedragstherapie gestuurd, uitkerings-onwaardig bevonden en daarna genegeerd.

De situatie rondom ME tot nu toe:

Laten we niet te snel juichen. Maar de eerste hoopvolle bevindingen:

Helpen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten