Op Twitter:

woensdag 23 november 2011

Niet gezwicht

Telefoon.
Of ik niet weer eens een kortdurend abonnement op de Varagids wil. De vriendelijke beller mag mij namelijk een heel mooi aanbod doen. Ik krijg er gratis een fotoboek ter waarde van vijfentwintig euro bij en een dubbel-cd met de De Wereld Draait Door live-recordings. En dat alles voor maar ongeveer zeven euro.
Ik laat de man zijn hele verhaal doen en zeg dat het inderdaad een mooi aanbod is, maar dat ik er niet op inga. Ik kijk niet zoveel tv, lees zo'n gids altijd te laat en wil eigenlijk even nergens lid van zijn. Het was al zo lastig om bijvoorbeeld van de Leesmap af te komen. Langer dan een half jaar geleden opgezegd en op 5 december wordt eindelijk de laatste opgehaald. Dank u, Sinterklaasje!

Mijn gesprekspartner heeft alle begrip, wijst me nog even op het bel-me-niet-register, maar zegt dat ik niet op het bandje hoef te wachten. Hij wil wel even regelen dat ik niet meer gebeld word. Mag de Vara mij in de toekomst nog wel benaderen? Ja, de Vara wel. Maar dan moet hij beloven volgende keer niet zo vriendelijk te zijn. Mijn hart breekt. Wat ben ik toch een watje. Nou ja, een niet gezwicht watje dan.

Wel zonde van die live-recordings.

2 opmerkingen:

  1. Het bel-me-niet-register werkt bij ons heel goed. We worden nooit meer lastiggevallen. Het helpt ook dat we geen vast telefoonnummer meer hebben sinds kort ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat scheelt ook. :) Ik herinner me nu dat ik me al een keer in dat register heb laten zetten. En bij het vorige Varagids-telefoontje ook heb gezegd dat zij me nog eens mochten bellen. Zij zijn inderdaad nog de enigen. Heerlijk rustig. :)

    BeantwoordenVerwijderen