Op Twitter:

dinsdag 19 juni 2012

Gif

Het Eindhovens Dagblad plaatste een artikel met de kop: Zorgen over gif in veel groente en fruit. Onze eetwaar blijkt zoveel chemische bestrijdingsmiddelen te bevatten dat de hormoonhuishouding ontregeld kan raken.

'Van der Sluijs, docent Nieuwe Risico's, benadrukt dat toxicologen er lange tijd vanuit zijn gegaan dat kleine hoeveelheden van een schadelijke stof iemands gezondheid niet beïnvloeden'. Daar komt men nu aarzelend op terug. Tja, het woord zegt het al: schadelijk. De ene persoon zal het beter of langer verdragen dan de andere. Zelf een gevoelig typje zijnde, zeg ik: het is voor niemand goed. Lach mij maar uit, met mijn biologische groente- en fruittas. Misschien lach ik straks het laatst. En het best.

1 opmerking:

  1. Inderdaad. Omdat je het niet kunt zien zal het wel meevallen zegt men dan. Er komt langzaam wel een mentaliteitsverandering hoop ik.

    BeantwoordenVerwijderen