Op Twitter:

dinsdag 25 juni 2013

Meridiaankogels

Eigenlijk ben ik op zoek naar een kwijtgeraakte ring. Ik kijk overal. En zo valt mijn oog op twee doosjes in de boekenkast. Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik die ooit in huis gehaald heb. Lang, heel lang geleden in ieder geval.
Ik maak ze open, lees het bijgesloten papiertje en kijk op internet. Chinese Baoding Balls heten ze. Ook wel Health Balls genoemd, omdat de stenen varianten iets goeds zouden doen voor je energie en meridianen. Meridiaankogels worden ze in het Nederlands dan ook genoemd. Finger Fitness is ook een beschrijving op YouTube. De kleine, metalen ballen brengen een warm geluid voort in een lage en een hoge toon en het is de kunst om ze zo rond te draaien dat ze elkaar niet raken. Dat lukt in mijn kleine handen, links beter dan rechts.

Chinese Boading Balls


Maar we hebben duidelijk nog wat oefening nodig om dit te bereiken:


De spieren van de arm worden trouwens flink gebruikt, merk ik een dag later. En de ring? Niet meer gevonden. Helemaal vergeten ook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten