Op Twitter:

vrijdag 1 november 2013

Engelen

En dan gebeurt er zomaar weer iets grappigs. Vorig weekend zie ik bij toeval een filmpje over engelen. Ik glimlach als ik hoor dat we ze om hulp kunnen vragen. Als we willen, maken ze zich aan ons bekend, leer ik. Dat zou mooi zijn, denk ik met een knipoog en vergeet het daarna weer. Tot Erik vandaag wat in zijn vuilnisbak bij de voordeur gooit en terugkomt met iets in zijn hand.
"Wie gooit er nou een fietslamp in mijn bak?" zegt hij. Ik kijk naar hem terwijl hij zijn hand opent. Daar zit zo te zien geen fietslamp in.
"En wat is dit?" vervolgt hij. Ik loop naar hem toe en we buigen ons samen over het gevonden voorwerp. Een munt. Met een engel erop. En de tekst: Dein Engel. Angels welcome. Die bleek bovenop de bak geland.
Angels

3 opmerkingen:

  1. Die engel weet je gewoon te vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooi verhaal en ja hoor ik geloof er wel in en weet dat engelen bij lieve mensen terecht komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. :-) mooie... zo zie je maar....

    BeantwoordenVerwijderen