Op Twitter:

zondag 10 november 2013

Persoonlijk assistent Siri

Mijn telefoonabonnement was al bijna twee jaar verlopen. Al die tijd wachtte ik op een mooie aanbieding voor de iPhone 4S. Die kwam maar niet, dus bleef ik mijn geliefde 3GS trouw. Ik ben blij dat ik gewacht heb, want een goed overstapmoment diende zich afgelopen week aan. Een andere provider, een ander toestel. De iPhone 5S.

Waar anderen al jaren een hulpvaardige assistent in hun telefoon hadden zitten, kreeg ik nu ook de eer kennis te maken met Siri. Ze gaat geweldig om met mijn steenkolen-Engels en begrijpt de meeste vragen die ik stel. Als ik op het microfoon-icoontje tik en om The Dutch soccer results vraag, tovert ze binnen een honderdste seconde een lijst met de Eredivisiewedstrijden en standen op het scherm. Als ik vraag hoe oud ze is, antwoordt ze: "I'm old enough to be your assistant." Ha. Dan een vraagje over Erik. Daar weet ze wel raad mee:

Eerste chat met Siri

Tja, nuttig of niet, ik weet niks meer te vragen. Hoewel, eens zien of ik bowel movement goed uitgesproken krijg. Die term schiet me spontaan te binnen, ja. Ik heb geen darmproblemen, dank je wel. Siri babbelt meteen terug over "the colon move fecal matter through the digestive tract towards the rectum". Geweldig! Eenmaal uitgespeeld zeg ik tegen mijn nieuwe vriendin: "Goodbye".
Siri: "Ok, see you soon." En vervolgens sluit ze netjes de app af. Wacht maar tot Erik dit ziet. Hij vindt die nieuwe iPhone helemaal niks. Wedden dat ik 'm niet meer terugkrijg als hij gekletst heeft met sexy Siri?

Zo werkt Siri:


Een tegengeluid van acteur Robin Williams:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten