Op Twitter:

woensdag 13 april 2011

Boeken

Ik kan heel lang over een boek doen. Het helpt ook niet als zo'n dikkerd tussentijds weer in de kast belandt met de bladwijzer halverwege. Dat gebeurde met Het verhaal van Edgar Sawtelle (David Wroblewski), een aanrader in Oprah's boekenclub. Daar had ik natuurlijk al niet op af moeten gaan. Ik wist op voorhand dat het boek over honden ging en daar heb ik niet zoveel mee. Toch was ik erin geïnteresseerd. Vooral nadat ik op tv zag hoe een lezeres de auteur met klem bedankte voor het schrijven van dit verhaal.

Laatst haalde ik Edgar Sawtelle weer tevoorschijn en iets over de helft pakte het me. Ik móest weten hoe het verder ging. Ik had recensies gelezen van mensen die boos waren over de slechte afloop. Naar mijn idee was het eigenlijk wel een mooi einde, waar ik totale vrede mee heb. Het enige gevoel waar ik mee bleef zitten, was dat ik met iemand over het boek wilde praten. Ik snapte ineens het voordeel van boekenclubs. Toen schoot me de webcast op mijn iPhone te binnen: een video waarin Oprah praat met de auteur van het boek en met lezers wereldwijd. Wat een knusse afsluiting, die voorkwam dat ik in een gat viel, zoals dat kan gebeuren na het dichtslaan van een boek. En Het verhaal van Edgar Sawtelle? Ik had het toch niet willen missen.

Schermafdruk webcast Oprah op mijn telefoon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten