Op Twitter:

vrijdag 26 augustus 2011

Groente- en fruittas (3) - Zomerraapjes

Odin-tas

Toen ik anderhalf jaar geleden een abonnement op de wekelijkse tas met biologische groenten en fruit nam, was ik bang dat het een bevlieging zou zijn. Of dat er veel van zou blijven liggen en uiteindelijk in de afvalbak zou verdwijnen. Of dat mijn angst voor beestjes de overhand zou nemen.

Maar eigenlijk doe ik het geweldig goed. De inhoud van de tas gaat meestal helemaal op. Ik heb in al die tijd maar twee keer de kriebels gehad van beestjes: één keer op de broccoli en één keer op een stengel paksoi, van dezelfde stronk waar ik al lekker aan had zitten knabbelen.

Oké, de peren van vorige week zijn nog hard, maar dan begin ik vast aan de pruimen van deze week. Wat heb ik trouwens gesmuld van de suikermais laatst. Gelukkig zit er deze keer weer zo'n goudgele snack in de tas. Niks genetisch gemodificeerd, gewoon puur natuur. En ik haalde er net weer iets nieuws uit: zomerraapjes. Als dat niet gezellig klinkt! Nu alleen nog een geschikt recept vinden voor de groente die blijkbaar ooit tot veevoer is gedegradeerd.

3 opmerkingen:

  1. Hallo, we kennen elkaar niet, maar ik wil toch even reageren. Ik tikte zojuist 'zomerraapjes' in op google, omdat ik geen idee heb wat ik ermee kan en ze deze week in mijn Odin groentepakket zitten :) Zo kwam ik op jouw weblog terecht! Weet je nog wat je er destijds van hebt gemaakt? Ik vind je weblog leuk en informatief en zal zeker vaker komen lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Afieke!

    Heb je nog een recept kunnen vinden? Inmiddels zijn de raapjes vast wel op. Ik weet het niet meer zeker, maar ik geloof dat ik dit receptje had gevolgd: http://www.dewassendemaan.be/groentewijzer/raap/raap_3.htm

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, ze zijn nog niet helemaal op. Ik heb van twee van de vier raapjes een soort groentemengsel met verschillende groente van gemaakt met puree en een visje erbij. Was best lekker. Ik heb er dus nog twee liggen, weet nog niet wat ik daarmee ga doen :)

    BeantwoordenVerwijderen