Op Twitter:

woensdag 7 september 2011

Boeken (1)

Gekregen!

Wat zijn sommige cadeautjes toch speciaal. Zo kreeg ik afgelopen week bovenstaand boekje, geschreven door Peter van Beuningen. Op de achterkant staan zinnen als: 'Bestaat de werkelijkheid?'; 'Je moet altijd, altijd vragen blijven stellen'; 'Kijk met verwondering rond en onderzoek. Ontdek.'; 'Want door verandering van perspectief kun je de dingen anders zien of zelfs andere dingen gaan zien.'

Het boekje begint met een verhaal over twee mannen die op hetzelfde moment op dezelfde plek zijn, maar de omgeving, de dag en het moment totaal verschillend ervaren. Daarna volgen interessante beschouwingen, observaties en overpeinzingen. Ik ben op dit moment bij het gedeelte over de naakte melkboer aanbeland. Daar moet ik dadelijk, onder mijn warme dekbed, meer over weten. Ik bedoel: die titel... Is hij geweldig, of niet?

De geschreven opdracht van de gulle gever eindigt met: 'Op één of andere manier heb ik het idee dat dit boekje erg bij je past. Veel leesplezier!'
Dat heeft hij helemaal goed! En dat laatste lukt volledig. Dank, dank, dank.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten