Op Twitter:

vrijdag 28 september 2012

Adventures

Of ik in de rij heb gelegen voor de nieuwe iPhone 5? Natuurlijk niet. Maar hij gaat er wel snel komen, toch? Nope. Wàt? Echt niet? Nee. Later meer hierover. Eerst iets anders met betrekking tot Apple's alleskunners. Ik stuit vandaag op informatie over de net verschenen adventure-game The Last Express. Een gigantisch spel dat heel wat ruimte op de iPhone of iPad nodig heeft. Een voormalige pc-game die bij veel mensen geweldige herinneringen oproept.

Ook ik heb heerlijke herinneringen aan adventure-games, al kende ik The Last Express destijds niet. Ik speelde de King's Quest-serie, Phantasmagoria, The Colonel's Bequest. Games die er lang geleden mooi uitzagen, maar waar we nu, terugkijkend, simpele graphics zien met vooral veel paars en blauw.

The Last Express schijnt de tand des tijds goed te hebben doorstaan. Ik wacht tot een regenachtig weekend om ruimte te maken op de iPad en er eens voor te gaan zitten. Voor de prijs hoeven we het niet te laten. Vergeleken met onder andere PC-, Wii-, DS- and Playstation-games zijn spellen voor iOS spotgoedkoop. Voor € 3,99 ligt de omvangrijke game The Last Express klaar. En wie geduld heeft, of al zijn geld in de gloednieuwe iPhone 5 heeft gestopt, vindt 'm misschien nog wel een keer afgeprijsd of een dag gratis in de App Store.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten