Op Twitter:

vrijdag 26 oktober 2012

Wat zal ik eens gaan eten? (4)

Nou, in ieder geval geen:

In het verleden aten wij die broodjes ook weleens. Best lekker eigenlijk. Maar omdat ik niet zo'n vleeseter ben, zei Erik soms dat ik dan toch een salade kon nemen. Dank je de koekoek. Die vertrouw ik niet.
Van salades uit afhaaltentjes heb ik eens iemand goed ziek zien worden. Ook een collega vertelde ooit dat ze de hele nacht had overgegeven nadat ze met een groepje spareribs hadden laten bezorgen. Zij was de enige die een salade had besteld. En de enige die ziek was geworden. "Nooit meer spareribs," verzuchtte ze de volgende ochtend op het werk, nog steeds bleek om de neus. Als een Miss Marple wees ik haar stante pede op de net uit de doeken gedane verdachte feiten.

Ik moet bekennen dat ik weleens mensen probeer in te schatten of ze al dan niet hun handen wassen na toiletbezoek. Tot mijn schaamte betrapte ik mezelf daar ook op bij de uit de kluiten gewassen verkoopdame op een biologische markt. Type: doar-goan-wij-ons-dus-effe-helemoal-niet-druk-om-maekn, met zelf natuurlijk een weerstand van hier tot Groningen, maar wel de door mij gewenste radijsjes in die kolenschoppen van handen. En ik weet niet hoe het met u is, maar ik eet die knolletjes wel graag rauw. Ach, te flauw is inderdaad niet goed. Hoewel, dáár zouden demissionair staatssecretaris De Krom, - ministers Kamp en Schippers eens over moeten steggelen. Oprechte uitkeringsontvangers de zwarte piet niet meer toespelen, maar overwegen verdachte vieze Nederlanders aan te pakken. Huiszoekingen en invallen. Oppakken als ze geen zeeppompje bij het fonteintje in toilet of badkamer hebben staan. Of erger: geen fonteintje at all. Nou ja, dat zal wel niet gebeuren. Aan het gif dat ons drinkwater bedreigt wordt immers al niks gedaan. Vanavond in Zembla: Gifgrond bedreigt kwart drinkwaterwinning (zembla.vara.nl).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten