Op Twitter:

zondag 19 december 2010

Met open ogen (6) - Thermphos

Ik zeg: sluiten die tent.
Hoe is 't mogelijk dat 'werkgelegenheid' belangrijker is dan de volksgezondheid? Dat een bedrijf jarenlang willens en wetens zware metalen kan lozen en de omgeving vergiftigen? Milieuwetten aan de laars kan lappen? Normen overschrijden, de boel afkopen en gewoon doorgaan met nog wat hogere doses uiterst giftige dioxine?
Hoe is 't mogelijk dat de provincie Zeeland dit toestaat? Dat is toch hetzelfde als toen het machtige en duivelse Monsanto de buurtbewoners in het Amerikaanse Alabama bewust ziek maakte en de overheid hiervan op de hoogte was? En hoe is 't mogelijk dat wij een kabinet hebben dat de zwakkeren in de samenleving hard aanpakt, maar het milieupunt van de agenda heeft geschrapt? Ik weet niet hoe 't met úw broek is, maar de mijne zakt hiervan af.

Ik zeg: hulde aan de makers van Zembla, het tv-programma dat dit soort zaken aan de kaak stelt. Hopelijk levert 't iets op.

Get Microsoft Silverlight
Bekijk de video in andere formaten.

Werkt de video niet? Kijk dan hier.

5 opmerkingen:

  1. hoi karin,
    we hebben je kerstkaart ontvangen en heb gelijk je weblog opgezocht
    alles goed verder?
    gr christel en bert(vial)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het blijkt wel dat ze veel te veel vertrouwen krijgen van de overheid. Ze kunnen daar dus niet mee omgaan.
    Ik heb ook maar extra elastiek in mijn broek genaaid (grapje)!
    Tip:Terzake op één van de belgische zenders is ook een goed programma. Daar worden ook zaken behandeld die je in Nederland niet op de t.v. ziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Bert & Christel: hee, hallo! Ik hoop dat alles goed gaat met jullie! Mail me een keer op karinweblog@gmail.com als je wilt. Heel veel groeten! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Anitah: raar ook dat de metingen aan 't bedrijf zelf worden overgelaten. Ik heb begrepen dat de uitzending van Zembla wel impact heeft gehad.

    Terzake heb ik ooit weleens gezien. Ik ga mijn iPhone instellen dat hij een seintje geeft als dat programma komt. Bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi karin,
    dat gaan we zeker doen !!!
    gr christel en bert

    BeantwoordenVerwijderen