Op Twitter:

zaterdag 20 november 2010

Met open ogen (2) - Monsanto

Laatst zag ik een paar documentaires over onze voedselindustrie, waaronder The Future of Food (een aanrader). Hierin maakte ik kennis met het machthebbende bedrijf Monsanto en ik vertelde dit aan Erik. 'Ik ben blij dat we niet in Amerika wonen,' zei ik een paar weken geleden nog.

Monsanto, de chemische multigigant - naar eigen zeggen een landbouwbedrijf dat zogenaamd de honger uit de wereld wil helpen via vooruitstrevende gentechnologie - is al jaren omstreden. Tot mijn schrik las ik gisteren dat Monsanto ook een aantal bedrijven in Nederland heeft overgenomen. Ik moet daar meer over weten. Laat mij u niet bang maken (liever wel) en laat mij u niks aanpraten. Oordeelt u zelf.

Documentaire over Monsanto, gemaakt door de Franse Marie-Monique Robin. Nederlands ondertiteld. Mocht u de moeite nemen om te kijken, bedenk dan bij alles wat u ziet dat dit bedrijf nu ook in Nederland actief is.

P.S. Geen zorgen. Als we straks allemaal ziek zijn, is er altijd nog de farmaceutische industrie. Die ooit nog eens een verplichte griepprik in onze arm gaat steken. Werkt dat spul eigenlijk wel? Zie Zembla vanavond om 22.40 uur op NL2.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten