Op Twitter:

vrijdag 19 november 2010

Delen

Anoek, de moeder van Erik's kleinkind (jahaa, dat is iets om over na te denken), is weer aan het werk. Vriendin van Sem, schoondochter van Erik en stiefschoondochter van mij (dat 'stief' gaan we vanaf nu maar eens weglaten). En natuurlijk moeder van mooie, lieve en geweldige baby E.

Met frisse moed en een stapel foto's ging Anoek deze week voor het eerst na de bevalling weer werken. Al die collega's natuurlijk vol bewondering over die foto's gebogen, u kent dat wel. Zegt er eentje plotseling vol interesse: 'Wie is dàt?'
'Dat,' zegt Anoek, 'is de trotse opa.' Ze hebben het over Erik.
'Tjonge,' zegt de collega gretig, 'dat is een lekker ding!'
'Hij heeft al een leuke vriendin, hoor.' (Nou ja, of ze leuke erbij zei, weet ik trouwens niet; ik heb dit ook alleen maar naverteld gekregen).
'Nou,' zegt een andere collega, 'als die ècht van hem houdt, moet ze hem gewoon delen.'

Tja. De biologische broccoli in mijn groente- en fruittas. Die ben ik eventueel bereid te delen. Met een sinaasappelsausje erover is die ook best lekker. Helaas, dames. Ik weet dat het moderne tijden zijn en zo. Maar Erik wordt alleen met baby E. gedeeld.

2 opmerkingen: