Op Twitter:

zaterdag 20 november 2010

Met open ogen (1) - The Cove

Toen ik donderdagavond niet kon slapen, lag ik wat te zappen en viel middenin de documentaire The Cove. Iemand deze film ook gezien?

Hij ging over de jacht op (en beestachtige slachting van) dolfijnen in Japan. Over de kwikvergiftiging (mijn stokpaardje), de misleiding van onwetende burgers, door de regering achtergehouden belastende feiten en op een oneerlijke manier doorgedrukte wetten. Sinds mijn interesse voor dit soort dingen is gewekt, kom ik steeds meer tegen. Zaken waarbij grote bedrijven alles naar hun hand zetten. Geld en macht ten koste van gezondheid, voeding, welzijn en milieu. Het kan aan mij liggen, maar ik vind sommige ontdekkingen schokkend.

Morgen: iets wat dichterbij is dan ik dacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten