Op Twitter:

dinsdag 9 november 2010

Dankbaar voor...

Het schijnt goed te zijn om regelmatig stil te staan bij alle fijne, goede en leuke dingen in het leven. Groot of klein. Niet alleen krijgt u daarmee meer geweldigs op uw pad (de Wet van de Aantrekkingskracht), maar het is ook fijn om de opgeschreven waarderingen later terug te lezen. Zo ligt er een mooi notitieboek naast mijn bed en heb ik een dankbaarheids-dagboekje op mijn telefoon. Een voorbeeld? Dat schud ik zo uit mijn mouw:

  • De geweldige groentesoep van meesterkok Erik laatst. Vol met liefde zat ie.
  • Baby E. die steeds vaker naar ons begint te lachen.
  • Twee stoere mannen die een pakket damesbladen voor me meebrengen.
  • Het eerste kopje Senseo 's morgens.
  • Een wit gezicht dat weer kleur krijgt.
  • De zonnige herfstdag gisteren.
  • Zonder verwachtingen een afgeprijsde Wii-game opstarten en helemaal los gaan.
  • De aanblik van Erik in zijn rol als opa.
  • Een lief bericht in de mail.

Ik wens u veel fijne momenten toe vandaag. En morgen.

3 opmerkingen:

  1. Er is zoveel om dankbaar voor te zijn! Ik loop dagelijks te genieten van kleine dingen na een vervelende periode afgesloten te hebben (hoop ik).
    Bijvoorbeeld van mijn jonge parkietje die malle fratsen uithaalt, en van de zang van het roodborstje in mijn tuin (die ik graag lok met speciaal voer).
    Ik geniet van veel dingen, maar ook veel van de natuur (schijnt bij mijn sterrenbeeld stier te horen).

    Jij ook veel fijne momenten toegewenst en blijf vooral genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank! De stier is inderdaad een aards type, toch? En een grote genieter, dacht ik.

    Met wat voor voer lok je het roodborstje?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik koop bij Vivara (via Internet) speciaal voer voor het roodborstje. Ik zet ook een beschermkooi over het voedergedeelte heen, zodat grote vogels er vanaf blijven (maar vorige week zag ik toch een spreeuw die zich door de gaten heen had geperst).

    BeantwoordenVerwijderen