Op Twitter:

zaterdag 5 februari 2011

Heimelijk genoegen (2)

Ha, er is weer een serie Fans! te zien, lees ik op Facebook. Op tv kijk ik er nooit naar, maar online wil ik nog weleens in een verloren momentje een aflevering kijken. Wat? De laatste keer heb ik een hele zaterdagmiddag zitten koekeloeren met een plaatsvervangend gevoel van schaamte. Heerlijk.

Deze keer is volkszanger Thomas Berge het slachtoffer. De fans: een moeder en haar twee dochters. Zoals in iedere aflevering vertellen de trouwe fans eerst stralend over hun idool en tonen ze trots alle foto's en cd's. Dan worden ze gevolgd tijdens hun trip naar een optreden en gaandeweg slaat de blijdschap meestal om in teleurstelling, verdriet en boosheid. De populaire zanger wordt omringd door andere liefhebbers ('irritante voordringers'), moet snel weer door naar een volgend optreden en heeft geen oog voor hèn, de echte fans. Die zich slecht behandeld voelen en boos afhaken: 'Van mij mag ie door de stront zakken.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten