Op Twitter:

vrijdag 25 februari 2011

Wat zijn dit? - Vervolg

Wat zijn dit?

Het zijn geen vijgen, zoals Anitah dacht. Ook geen truffels, gember of Casave, zoals gedacht op Facebook, waar ik deze foto ook plaatste.

Het zijn aardperen. Het woord kende ik wel, maar de knol zelf niet. Ik vind het erg leuk dat Odin zo'n vergeten groente in de tas stopt. Vooral omdat het op Facebook een leuk onderwerp bleek en er veel informatie over te vinden is. De veelzijdige aardpeer kan rauw gegeten worden, in plakjes of geraspt, maar ook gebakken, gestoofd of gefrituurd. En hij kan de grond in! Behalve mooie bloemen, levert hij veel nieuwe knollen op, al kan hij in een tuin gaan woekeren. Hij gaat in ieder geval op mijn balkon. Leuk vind ik ook dat de niet al te fraaie aardpeer verwant is aan de mooie, fleurige zonnebloem.

Meer informatie over de aardpeer op trouw.nl:

2 opmerkingen:

  1. hoi karin,
    een beetje laat ,maat alsnog van harte gefeliciteerd !!!
    gr christel,bert en de meisjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank jullie wel!
    Ik hoop dat alles goed gaat met jullie. Heel veel groeten!
    Karin.

    BeantwoordenVerwijderen