Op Twitter:

dinsdag 8 maart 2011

Wie zaait, zal oogsten

Terwijl ik een griepje heb uitgezeten, nou ja, het was eerder liggen dan zitten, heb ik nauwelijks naar mijn laptop omgekeken. De tv was ineens mijn vriend en dvd's van de mooie en grappige tv-serie Monarch of the Glen bleken een heerlijk rustgevende werking te hebben, griepverdrijvend alsof de beelden uit een kom kippensoep opgelepeld werden.

Intussen ben ik weer in het land der levenden en de actie van vandaag bestond uit het doorknippen van wc-rolletjes en het daarin zaaien van goudsbloemen en wonderbomen, die nu in een mini-kasje op mijn zonnige keukentafel staan. Ik heb er zin in, in de lente en de zomer. Enthousiast bestelde ik biologische zaadjes van diverse soorten sla, mooie snijbiet en gele courgette. En omdat dat allemaal weer wel even genoeg actie is voor vandaag, droom ik nog even weg achter de computer bij inspirerende video's als deze: over een gezin dat aan Urban Homesteading doet. Ze leven voornamelijk van de groenten en het fruit dat ze zelf verbouwen, tanken hun auto vol met zelfgemaakte diesel en houden in hun stadstuin diverse dieren.

Heerlijk. Net zo helend om naar te kijken als naar Monarch of the Glen. Waarover later meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten