Op Twitter:

zaterdag 22 oktober 2011

'Ik kan koken'

Ik ben gek op kookboeken. De mooiste en meest gebruikte exemplaren staan netjes op een rij binnen handbereik. De oudste en minder belangrijke boeken staan in een kastje uit het zicht. Met een kop koffie in mijn handen sta ik voor dat kastje en ik ben ineens nieuwsgierig wat voor schatten zich daar eigenlijk herbergen.

Vergeten pockets, zoals: Lekker eenvoudig koken; Grootmoeders grote keukenboek (dat gewoon een klein boekje is); Tijd voor Thee; Tik 'n eitje; Eten op je eigen (van Midas Dekkers). Verder een oud kookboek van Margriet.
En: Ik kan koken, een geel boek uit 1959 met gladde pagina's en geweldige afbeeldingen. De foto hieronder toont volgens dit boek een moderne keuken. In deze 'geheel herziene uitgave' ga ik straks eens uitgebreid verder bladeren. Met een heerlijk warme kop soep erbij.

Zo op het eerste gezicht zie ik Gebraden zwezerik, Gestoofde kalfsnieren en Leverballetjes. Hé! Zal ik Erik eens verrassen?

Ik kan koken - Geïllustreerd handboek voor allen, die willen leren koken en de eisen van een goede keukeninrichting willen leren kennen.

1 opmerking:

  1. Beste Karin,
    Net als jij ben ik gek op kookboeken.
    Geen enkele kookboek ken ik van deze lijst.....natuurlijk is Mr Google er om me verder te helpen en ondertussen heb ik in onze Bibliotheek "grootmoeders grote keukenboek" besteld.
    Dank u wel voor de tip en ik hou je op de hoogte.
    Lieve groetjes van mij

    BeantwoordenVerwijderen